Zamówienia publiczne i kontrola

Zasady wprowadzania w aplikacji SL2021 danych dotyczących wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia przeprowadzonych w ramach realizacji projektu dofinansowanego z EFRR/FST oraz zamieszczania dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia


 

I.    Zamówienia udzielane zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – prawo zamówień publicznych.

Beneficjent po podpisaniu umowy o dofinansowanie projektu zobowiązany jest do:

1. Wprowadzenia w aplikacji SL2021 (zakładka Zamówienia publiczne), w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy o dofinansowanie i w sposób zgodny z Instrukcją Beneficjenta SL2021 Zamówienia Publiczne, danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia rozstrzygniętych (poprzez wybór wykonawcy) przed podpisaniem umowy o dofinansowanie wraz z załączeniem dokumentacji tych postępowań (w tym aneksów do zawartych umów i kontraktów wykonawcy z podwykonawcami - jeżeli dotyczy).

2. Wprowadzania na bieżąco w aplikacji SL2021 (zakładka Zamówienia publiczne), w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z wykonawcą i w sposób zgodny z Instrukcją Beneficjenta SL2021 Zamówienia Publiczne, danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia rozstrzygniętych (poprzez wybór wykonawcy) po podpisaniu umowy o dofinansowanie wraz z załączeniem dokumentacji tych postępowań (w tym aneksów do zawartych umów i kontraktów wykonawcy z podwykonawcami - jeżeli dotyczy).

3. Przekazywania w aplikacji SL2021, w terminie do 30 dni od podpisania, każdego aneksu zawartego po dacie przekazania dokumentacji postępowania o której mowa w pkt 1 i 2. Przekazanie odbywa się poprzez utworzenie nowej wiadomości w module KORESPONDENCJA w projekcie którego dotyczą przekazywane dane i wybranie z rozwijalnej listy dostępnej w polu KATEGORIA KORESPONDENCJI kategorii: ZAMÓWIENIA I KONTRAKTY oraz dodanie załącznika (przekazywanego aneksu) z przypisaniem typu załącznika (typ KONTRAKT).

4. Przekazywania w aplikacji SL2021 w sposób zgodny z Instrukcją beneficjenta SL2021 Zamówienia publiczne, w terminie 30 dni od dnia podpisania, każdej umowy o podwykonawstwo zawartej w ramach rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia zawartej po dacie przekazania dokumentacji postępowania o której mowa w pkt 1 i 2.

Szczegółowy wykaz dokumentacji dotyczącej zamówień udzielanych zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, którą należy zamieścić w aplikacji SL2021, znajduje się w Dokumentach.

 

II.    Zamówienia udzielane zgodnie z zasadą konkurencyjności, o której mowa w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 

Beneficjent po podpisaniu umowy o dofinansowanie projektu zobowiązany jest do:

1. Przekazania w aplikacji SL2021, w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy o dofinansowanie, danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia rozstrzygniętych (poprzez wybór wykonawcy) przed podpisaniem umowy o dofinansowanie zawierających:

  • numer i datę ogłoszenia, numer i datę zawartej umowy (kontraktu) wraz z załącznikami tj.: umową z wybranym wykonawcą, aneksami do tej umowy (jeżeli dotyczy), umowami o podwykonawstwo (jeżeli dotyczy) oraz protokołem postępowania o udzielenie zamówienia o którym mowa w pkt 22 sekcji 3.2.2 Podrozdziału 3.2 w Rozdziale 3 Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 wraz z załącznikami wskazanymi w ppkt j pkt 22 – w przypadku przeprowadzenia postępowania w Bazie Konkurencyjności, w którym w polu „Program Operacyjny” wybrano FEDS - Program Operacyjny Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska.

  • numer i datę ogłoszenia, numer i datę zawartej umowy (kontraktu) wraz z kompletną dokumentacją postępowania (w tym zawartymi umowami, aneksami i umowami o podwykonawstwo (jeżeli dotyczy) - w przypadku przeprowadzenia postępowania w Bazie Konkurencyjności w którym w polu „Program Operacyjny” wybrano POPT - Program Operacyjny Pomoc Techniczna lub w przypadku przeprowadzenia postępowania poza Bazą Konkurencyjności.

2. Przekazywania na bieżąco w aplikacji SL2021, w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z wykonawcą, danych wraz z załącznikami o których mowa w pkt 1 a) dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia rozstrzygniętych (poprzez wybór wykonawcy) po podpisaniu umowy o dofinansowanie.

3. Przekazywania w aplikacji SL2021, w terminie do 30 dni od daty podpisania, każdego aneksu zawartego wybranym wykonawcą po dacie przekazania danych o których mowa w pkt 1 lub w pkt 2.

4. Przekazywania w aplikacji SL2021, w terminie 30 dni od dnia podpisania, każdej umowy o podwykonawstwo zawartej w ramach rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia wraz ze wskazaniem danych identyfikujących podwykonawcę zawartej po dacie przekazania danych o których mowa w pkt 1 lub w pkt 2.

Przekazywanie danych oraz załączników o których mowa powyżej w pkt II 1-4 odbywa się poprzez:

  • utworzenie nowej wiadomości w module KORESPONDENCJA w projekcie którego dotyczą przekazywane dane i wybranie z rozwijalnej listy dostępnej w polu KATEGORIA KORESPONDENCJI kategorii: ZAMÓWIENIA I KONTRAKTY.

  • dodanie odpowiednio załączników o których mowa w pkt 1-4 z przypisaniem odpowiedniego typu załącznika (typ KONTRAKT do załącznika zawierającego zawartą umowę/aneks i typ ZAMÓWIENIA do pozostałych załączników wskazanych powyżej w pkt II 1-2.

 

Kontrola w zakresie stosowania właściwych procedur dotyczących udzielania zamówień dla projektów realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 i współfinansowanych ze środków EFRR będzie przeprowadzana na próbie, zgodnie z przyjętą metodyką doboru próby do kontroli. Populację do wyboru zamówień podlegających kontroli stanowić będą co do zasady wszystkie zamówienia udzielane zgodnie z ustawą regulującą udzielanie zamówień lub zgodnie z zasadą konkurencyjności.

Spis treści
Dokumenty

IZ EFRR/FST