Zamówienia publiczne i kontrola

Zamówienia udzielane zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – prawo zamówień publicznych.

Zasady wprowadzania w aplikacji SL2021, danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – prawo zamówień publicznych przeprowadzonych w ramach realizacji projektu dofinansowanego z EFS+ i FST oraz zamieszczania dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia.

 

Poniżej przedstawiamy Państwu zasady wprowadzania w aplikacji SL2021 danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – prawo zamówień publicznych oraz zamieszczania w tej aplikacji dokumentacji tych postępowań w ramach realizowanych projektów dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) oraz Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST) i jednocześnie rozliczanych przez Instytucję Zarządzającą Programem Operacyjnym Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 (IZ FEDS).

Beneficjent po podpisaniu umowy o projektu zobowiązany jest do:

1. Wprowadzenia w aplikacji SL2021 - moduł Zamówienia Publiczne, w sposób zgodny z aktualną wersją Instrukcji Beneficjenta SL2021 – Zamówienia Publiczne, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy o dofinansowanie, danych dotyczących rozstrzygniętych wyborem wykonawcy postępowań o udzielenie zamówienia przeprowadzonych w ramach realizacji projektu przed podpisaniem umowy o dofinansowanie wraz z obligatoryjnym przekazaniem w aplikacji dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia (w tym zawartych aneksów do umów - jeżeli dotyczy).

2. Wprowadzania na bieżąco w aplikacji SL2021 - moduł „Zamówienia publiczne”, w sposób zgodny z aktualną Instrukcją Beneficjenta SL2021 – Zamówienia publiczne, w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy z wykonawcą, danych dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia przeprowadzanych w ramach realizacji projektu w trakcie obowiązywania umowy o dofinansowanie.

3. Obligatoryjnego przekazywania w aplikacji SL2021 każdego aneksu zawartego po dacie przekazania dokumentacji postępowania, w terminie do 7 dni od daty jego podpisania.

 
Ważna informacja - stanowisko Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie stosowania PZP w kontekście ustawy powodziowej

Stanowisko odnosi się do zmian prawnych dotyczących zamówień publicznych, które wprowadza ustawa z dnia 1 października 2024r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi ora niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024, poz. 1473) [zwana ustawą powodziową]. Przepisy ustawy obowiązują od 5 października 2024 r.
Ustawa powodziowa wyłącza stosowanie ustawy Prawo Zamówień Publicznych (PZP) na usługi lub dostawy związane z usuwaniem skutków powodzi w okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie przepisów. Dotyczy to zamówień publicznych bez względu na ich wartość, a zatem również zamówień powyżej progów unijnych.
W opinii Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa (IK UP) – w ramach programów polityki spójności należy z dużą ostrożnością podchodzić do ewentualnego stosowania włączeń od PZP wprowadzonych ustawą powodziową, uwzględniając związane z tym bardzo wysokie ryzyko audytowe i związane z nim skutki w postaci korekt finansowych w projektach dofinansowanych ze środków UE.

 

Spis treści
Dokumenty

IZ EFS+/FST

IZ EFS+/FST