- Strona główna
- Aktualności
- Komunikat IZ FEDS 2021-2027 dotyczący zasad sporządzania i przekazywania Harmonogramów płatności w projekcie finansowanym ze środków EFRR i rozliczanym w IZ FEDS 2021-2027
Komunikat IZ FEDS 2021-2027 dotyczący zasad sporządzania i przekazywania Harmonogramów płatności w projekcie finansowanym ze środków EFRR i rozliczanym w IZ FEDS 2021-2027
Opublikowano: 08.01.2024
UWAGA - w związku z uruchomieniem w SL2021 modułu „Harmonogram płatności” komunikat nie obowiązuje od 18.10.2024 r.
- Komunikat skierowany jest do beneficjentów EFRR rozliczających projekt w IZ FEDS 2021-2027 (z wyłączeniem beneficjentów pomocy technicznej i instrumentów finansowych).
- Zgodnie z umową/decyzją/porozumieniem o dofinansowanie projektu, beneficjent zobowiązany jest do obsługi aplikacji SL2021 w sposób zgodny z aktualną wersją Instrukcji użytkownika SL2021 i komunikatami Instytucji Zarządzającej, które są dostępne na stronie internetowej Programu.
- Do czasu uruchomienia odpowiedniego formularza w aplikacji SL2021 Projekty, IZ FEDS 2021-2027 zobowiązuje beneficjentów do wypełniania Harmonogramu płatności, zgodnie ze wzorem (plik excel), instrukcją zamieszczoną na stronie internetowej FEDS 2021-2027 oraz niniejszym komunikatem.
- Wzór Harmonogramu płatności na potrzeby SL2021 został przygotowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej i nie może być zmieniany. Nie należy modyfikować nazw i liczby kolumn, ani zmieniać formatu pliku.
Uwaga!
Pole dotyczące miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek o płatność jest obowiązkowe dla beneficjentów IZ FEDS 2021-2027. Należy podać miesiąc złożenia wniosku o płatność.
- Wypełniony plik beneficjent zobowiązany jest przekazać do IZ FEDS 2021-2027, poprzez moduł Korespondencja CST2021 (jako kategorię korespondencji należy wskazać „Harmonogram płatności”).
- Ponadto, beneficjent realizujący projekt, w którym występuje więcej niż jeden paragraf klasyfikacji budżetowej jest zobowiązany – na podstawie zapisów umowy/ porozumienia/decyzji o dofinansowanie projektu – do wypełniania dodatkowego harmonogramu płatności, zgodnie ze wzorem określonym przez IZ FEDS 2021-2027. Harmonogram płatności należy sporządzić według aktualnego wzoru załącznika nr 5 do umowy/decyzji o dofinansowanie projektu/załącznika nr 4 do porozumienia o dofinansowanie projektu. Wzory są dostępne na stronie internetowej Programu w zakładce dotyczącej stosowanego przez IZ FEDS 2021-2027 wzoru umowy/decyzji/ porozumienia o dofinansowanie projektu ze środków EFRR.
Wypełniony harmonogram beneficjent zobowiązany jest przesłać wraz z harmonogramem płatności sporządzonym na potrzeby CST2021.
Zgodnie z informacją uzyskaną z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej – nie ma możliwości rozszerzenia wzoru przygotowanego przez ministerstwo o zakres danych wymaganych przez IZ FEDS 2021-2027. Harmonogram płatności z innym poziomem szczegółowości niż ten zaproponowany przez ministerstwo musi być dodatkowym, osobnym plikiem.
Wzór Harmonogramu płatności na potrzeby SL2021 oraz Instrukcja użytkownika SL2021 dostępne są w zakładce Systemy informatyczne dla beneficjentów i wnioskodawców.
Spis treści